2015. október 30., péntek

Babzsákfotel

Bár a harmadik babzsákfotelem nem mutattam, immár elkezdtem a negyediket. Varrj TE is velem egyet! 

Első dolgod, hogy a mellékelt képen látható három szabásmintát elkészíted papírból. A palást és az ovális megrajzolásához nagy segítség a rajzon jelölt több magasság. Ha nem teljesen pontos, nem kell kétségbeesni, de az ív legyen meg szépen. Én a körnek és az ovális résznek nem a felét (ahogy a képen látszik), hanem csak a negyedét vágtam ki papírból. Nálam az alapkör sugara 90 cm, a palást kisebb magassága: m=45 cm, a palást nagyobb magassága: M=105 cm.

Második dolgod: szerezd be az alapanyagokat! A béléshez molino vagy angin, a külső szövet valami jó erős legyen: munkaruhavászon, bútorvászon. Ha ennél vékonyabbat választasz, nem lesz örök életű. :-) (Én az elsőt 2012-ben varrtam munkaruhavászonból, de még egyáltalán nincs semmi baja, pedig nagy az igénybevétel.)

Harmadik dolgod: olvass kicsit körbe a neten, ki milyen tapasztalatokat szerzett varrás közben.
Egy megjegyzés az előző bejegyzésekhez (ELSŐMÁSODIK):

Nem szükséges a molinóból 4 métert venni, bőven elég 3,10 a belső béléshez. (700Ft-ért vettem méterét.)

Negyedik dolgod a bélés kiszabása, ehhez egy-két jó tanácsot is adok:

1. A nagy palástot (lehetőleg) félbehajtott anyagból szabd ki, méghozzá úgy, hogy a magas résznél hajtsd össze. 
 

2. Az alsó kört két részből szabd ki anyagtakarékosság miatt, úgyis középre be kell varrni a zippzárt is.




3. A felső ovális ülőrészt (lehetőleg) négybehajtott anyagból szabd ki, hogy ne legyen varrás az ülőrészen.
Ötödik dolgod a részek összevarrása:
1. A nagy palást rövidebb magasságának összevarrásával folytasd. Miután összevarrtad, a varrásráhagyást hajtsd egyik oldalra és újból varrd le, akár többször is, hogy megerősítsd a varrást.
2. Varrd össze az alapkör két részét, a két végénél 5-5 cm hosszan. Középre varrd be a zippzárt!






3. A három bélésrészt varrd össze, majd a varrásráhagyást egyik oldalra hajtva erősítsd meg a varrásokat mindenhol! Vigyázz!!! Az alapkört a palást egyenes oldalához varrd, az ovális ülőrészt pedig az íves oldalához!

Kész is van a babzsákfotel belső (hungarocellgyöngy-tartó) része!





További információk a következő bejegyzésben.
Ui.: A rajz nem sajátom, de sajnos már nem tudom, hogy honnan töltöttem le. Amint lesz időm rá, készítek egy jobban látható, saját verziót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése